בשל מורכבות עסקה להתחדשות עירונית, לעורכי הדין יש חשיבות מיוחדת בפרויקטים אלו.

ישנם שני עורכי דין בתהליך. עורך דין ליזם ועורך דין שונה לדיירים. עורך הדין של הדיירים נבחר על-ידי הדיירים ושכרו משולם על-ידי היזם. חשוב להדגיש שהמודל הקיים בו שכר טרחת עורך דין הדיירים משולם על ידי היזם נוצר כדי שהדיירים הקיימים לא יצטרכו להוציא כסף מכיסם בתהליך. ניגוד העניינים נמנע לנוכח העובדה שהחוזה הוא מול הדיירים ומולם בלבד, ולא מול היזם, ולכן עורך הדין אינו כפוף ליזם.

התפקיד המרכזי של עורך הדין מטעם הדיירים הוא לשמור על האינטרסים של הדיירים בתוך התהליך.

להלן מספר דוגמאות לנושאים במסגרתם עורכי הדין מטעם הדיירים מוודאים שזכויות הדיירים נשמרות:

  • האם החוזה מכיל ערבויות מספקות לדיירים?
  • האם החוזה כולל לוחות זמנים ליזם?
  • האם החוזה מכיל סנקציות על הפרות מטעם היזם?

חשוב מאוד להדגיש שעסקאות של התחדשות עירונית הן עסקאות מורכבות מאוד, הן ברמה הקניינית, הן ברמת המיסוי, והן ברמת הבטוחות. ההמלצה שלנו היא לשכור אך ורק את שירותיו של עורך דין שהתחדשות עירונית היא מרכז עולמו המקצועי והוא בעל ניסיון מוכח בתחום.

אנו קבוצת בראשית משתדלים לעבוד בפרויקטים קטנים עם עם משרדי עו"ד קטנים יחסית (כדי שהיחס יהיה אישי) אבל עם ניסיון מוכח בתחום (עורכי דין שייצגו דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית שכבר אוכלסו). בפרויקטים גדולים אנו עובדים עם משרדי עורכי הדין הגדולים ביותר בארץ, כדי לתת לא רק את המענה המשפטי אלא גם את המענה הלוגיסטי לדרישות הדיירים.

קבוצת בראשית הינה חברה פרטית המתמחה בליווי דיירים וניהול פרויקטים של התחדשות עירונית מסוג תמ"א 38/1 (חיזוק ותוספת), תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) או פינוי בינוי.

לכל שאלה ו/או הבהרה נוספת אתם/ן מוזמנים/ות לפנות אלינו במייל office@beresgitgroup.co.il או בטלפון 03-3741354.